Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
22 mai 2017 1 22 /05 /mai /2017 08:27

Cela faisait deux semaines que nous attendions nos correspondants avec impatience, nous sommes partis de l'école le mercredi 26 pour aller les rejoindre au lac de Ville-Neuve-de-la-Rao mais aussi pour manger avec eux et passer un bon moment de convivialité, malheureusement ce moment a été un peu gâché par le temps, après avoir fini de manger nous et nos correspondants sommes allés à la maternité d'Elne, ou ils nous ont expliqué comment elle a vu le jour et pourquoi. Nous sommes arrivés et aussitôt repartis par aller passer la fin d’après-midi avec notre correspondant chacun chez soi. Le lendemain nous nous sommes retrouvés à l'école à neuf heure pour aller une nouvelle fois à Saint Michel de Cuxa où comme chaque année nous avons fait une visite guidée et l'après-midi nous avons fait une course d'orientation au dessus du lycée Charles Renouvier puis nous sommes rentrés chez nous avec notre correspondant, après une journée arrascente. Pour le vendredi nous sommes allés à la manufacture des joyaux catalans cela a été très enrichissant contrairement à la visite guidée de l'abbaye. L'après-midi il y a eu la Fira Catalana et le soir le pica pica, bonne nuit.

Et le samedi la tristesse était là car c'etait la dernière fois qu'on les voyait. Snif snif

Havien passat dues setmanes després de les vacances que esperàvem que els nostres corresponsals arribin el 26 d'abril per unir-nos amb ells a llac de Vila Nova-de-la-Rao. Varem menjar amb ells i passar una bonna estona per desgracia, aquesta vegada es va veure entelada per un temps gris. Desprès d'haver acabat de menjar, amb el nostre corresponsal vam anar a la Maternitat d'Elne, i ens van explicar com es va crear i perquè. Aribem i immediatement varem tornar a marxar per passar el final de la tarda amb el nostre coresponsal a casa seva. El dia següent ens vam trobar a l'escola a les nou per anar de nou a Sant Miquel de Cuxa on com cada any vam fer una vista guiada i a la tarda vam fer una caça d'orientacio més amunt del Lycée Charles Renouvier llavors vam anar a casa el, nostre corresponsal després d'un dia molt plè d'activitats. El divendres, vam anar a la fàbrica de joies catalanes. Va ser molt gratificant a diferencia de la visita guiada a l'abadia. A la tarda va ser el pica pica, fira catalana i a la nit, bona nit. I dissabte, la tristesa hi era perque era la ultima vegada que els vam veure. Enguee Enguee

Thomas Henoc 3eme 2 Bilangue Catalan

Mon correspondant est arrivé mercredi à Ville-Neuve et nous avons dû les y rejoindre pour pique-niquer avec eux . Nous avons mangé à côté des arbres car il pleuvait un peu . Après ce repas, nous sommes allés à la Maternité d'Elne ou nous avons découvert la triste histoire de la « Retirada » vu en cours d'Espagnol et de Catalan . Les femmes enceintes étaient acceuillies dans cette Maternité pour pouvoir accoucher et se reposer . Le bâtiment en question était avant un entrepôt pour les agriculteurs ou ils y entreposaient des caisses de leur récoltes . Suite à cette visite nous sommes rentrés au colllège puis chez nous avec nos correspondant . C'était SUPER .

Jeudi matin, nous avons visité l'abbaye de Saint-Michel de Cuixa dans un froid hivernal avec un guide qui parlait catalan . J'ai trouvé cette visite très ennuyeuse car nous la revisitons chaque année . Après un repas bien mérié, nous avons fait une course d'orientation dont le but était de courir sur une piste et en même temps de répondre à des questions sur la culture catalane .Cette course s'est déroulée au dessus du Lycée de Prades . J'ai trouvé cette couse très sympa et à la fois sportive et endurante ; tout ce que j'aime . Après cela la journée était déjà fini, dommage... .

Vendredi matin, nous avons marché jusqu'à la Manufacture du Grenat et regardé un petit reportage sur les traditions de fabrication, l'histoire et les différentes étapes de la fabrication d'un bijou . Cette bijouterie a pour tradition de faire refléter l'éclat de la pierre grâce à une technique transmise de génération en génération. L'après-midi, il y a eu la fira et le soir le picapica . Je n'y suis pas allé car j'avais mon cours d'escalade .

Le samedi, je suis allé avec Thomas et nos correspondants chez Alexandre pour manger une

grillade. Je n'ai malheureusement pas pu venir au point de rendez-vous pour dire au revoir aux correspondants car j'avais une sortie escalade. Je me suis bien amusé .

El meu corresponsal va arribar dimecres a Vila-Nova de la Rao i vam haver de reunir-nos amb ells per a un dia d'excursio . Vam menjar en els arbres perquè estava plovent una mica. Després d'aquest dinar, vam anar a la maternitat d'Elna on varem descobrir la trista història de la "Retirada" vist durant el curs d'espanyol i de català. Les dones embarassades van ser acollides en aquesta maternitat per donar llum i poder descansar. L'edifici en qüestió era sobretot un magatzem per als agricultors o estaven enmagatzemats caixes dels seus cultius. Després d'aquesta visita vam tornar a col.legi després a casa amb el nostre corresponsal. Era genial! Dijous al matí, ens va tocar visitar l'abadia de Saint-Michel Cuixa en un hivern fred amb un guia que parlava català. He trobat aquesta visita molt avorrida ja que ho visitem cada any. Després d'un bon àpat qué ens merexiem, vam fer una orientació, l'objectiu era córrer en una pista i al mateix temps respondre a preguntes sobre la cultura catalana . Aquesta caça ha tingut lloc damunt del Liceu Charles Renouvier . Em va semblar molt agradable i a la vegada esportiu i duradora; tot el que m'agrada . Llastima que aquell dia ja s'havia acabat !. Divendres al matí, ens vam dirigir a la fabrica de Granat de Fabricació artesanal i vam observar a través d'un vídeo la realització de les tradicions, la història i les diferents etapes de la fabricació de les joies. Aquesta botiga té una tradició per reflectir la brillantor de la pedra a través d'una tècnica transmesa de generació en generació. A la tarda, es va produir la Fira Catalana, el picapica a la nit. No vaig ser present perquè tenia els meus cursos d'escalada. Dissabte, vaig anar amb Thomas i amb els nostres corresponsals a casa de l'Alexandre per fer una parrillada. Lamentablement, jo no podia arribar al punt de trobada i dir adéu al meu corresponent perquè tenia una excursió d'escalada. M'ho he passat molt bé amb l'intercanvi!

Guillaume Juan  3eme 2 Bilangue Catalan

Durant 4 dies on vam visitar els monuments del regio.

El primer dia, nosaltres hem anat al llac de Villeneuve per menjar i a la maternitat d'Elna per la visitar . Vam aprendre la historia d'Elisabeth Eidenbenz i com ella va tenir la idea de construir la maternitat d'Elna

La tarda de Dijous , nosaltres vam fer una cursa d'orientacio amb moltes preguntes en el curs.

Al mati de divendres, vam visitar la manufactura dels granats y el guia ens va ensenyar com van fer joieria amb una tradicio. I la tarda vam jugar als jocs de la Fira Catalana de migdia a les 16h30 y el pica-pica la nit.

El dissabte , els corresponents es van quedar en les families y desprès fins a les 14h.

Vaig donar la benvinguda a Francesc Martinez, Paula Marti i Carla Quedalt

Matthias Ribère  3eme 2 Bilangue Catalan

El dimecres 26 de abril els correspondents de Lleida han arribat per una tarda prevista a la Maternitat d'Elna, pero no soc anat. El dijous 27 de abril el mati nosaltres hem anat a l'abadia de Sant Miquel de cuxa per la visita.

Un guia ha explicat la historia, hem explicat que l'abadia era un monastir benedicti situat al peu del Canigo sobra la ciutat de Codalet en el departament francès del pirineus orientals i que des parts de l'abadia son exposades en un museu de Nova York.

A la tarda nosaltres hem fet una cursa d'orientacio amb els catalans inicacio de 6°,5°,4° y 3° i els correspondants de Lleida aquesta cursa era dirigida pels professors d'esports senyor i la senyora Llagonne. Nosaltres hem realizat aquesta cursa en una muntanya sobre l'escola Charles Renouvier.

El divendres 28 d'abril, el mati nosaltres hem visitat la fabrica del granat que se troba a l'entrada de

Prada, més particularment anomenada «  JOIES CATALANES ». Durant aquesta visita vaig aprendre que un joia catalana es unicament realitzatda en els seus tallers per la «  LA FABRICA DEL GRANAT » .

El negoci és implantat des del 1979 a Prada. El seu negoci fet part dels rars establiments de joieria que realitzen completament les joies en els seus tallers.

El dissabte 29 d'abril era el retorn dels corresponents que va ser programada a les dues, pero com jo no acollia un corresponent jo no vaig haver d'anar al col.legi.

Mélanie Amiel 3ra 2 Català Bi Llengua

El dimecres tenim curs de les 8h a les 11h.

A les 11h les professors van passar llista i montem en l'autobus per anar a Vilanova de la Rao Arriben les corresponents. Menjem al llac de Villenova de Rao amb ells. Despres vam anar a la maternitat d'Elna. Desprès de la visita vam rentrar à Prada.

En arribar al col.legi ells tenien un correponent recuperat i partim. Aquest any no puc donar la benviguda a un corresponent.

Dijous al matí, vam arribar a les classes que es va iniciar en grups i que han respost al qüestionari. Estava amb Clement i Thomas i el corresponsal Pere.

Després vam prendre l'autobús per anar a Sant Miquel de Cuixà.

A Sant Miquel de Cuixà,vam fer un recorregut com tots els anys.

A la tarda vam fer una cursa d'orientació.

Divendres anem a la fàbrica de granat de Prada. Anem allà a peu. Durant la visita vam veure un vídeo que explica com va ser la fabricació de joies. Llavors podríem veure quin era el material utilitzat, també vam veure uns artesans que treballen la joieria.

A continuació, ens fixem en l'exhibició de la joieria.

Desprès la visita vam anar al col.legi per las 12h.

A la tarda hi havia la fira catalana. Com cada any hi havia jocs de fusta al pati, beure i menjar.

Aquest any la senyora Massines tenia una parada on se podia canviar els nostres llibres que no voliem en contra d'un altre llibre . A la nit hi va haver el pica-pica.

El dissabte, es el dia on els corresponents marxen. El que havia acollit passava el matí amb el seu correpondant. Després calia portar-los al col.legi a les 14h moment en què van marxar. No podia ser-hi per dir adéu aquest any.